Insurance Insights: Protecting Your Valuables and Claims
Die ombudsman vir korttermynversekering, Dennis Jooste, is nie so maklik om eienaarskap van huishoudelike artikels te bewys as u van u versekeraar eis nie.
Dikwels het die versekerde nie 'n behoorlike inventaris opgestel as sy of haar huishoudelike besittings voor die indiening van 'n eis of selfs voor die aanvang van dekking by hul versekeraar ingedien is nie.
"Baie verbruikers is ook nie bewus van die gemiddelde klousule in hul versekeringspolis nie," sê Dennis Jooste. Die gemiddelde klousule is 'n klousule in u versekeringspolis wat bepaal dat as die bedrag waarvoor u u huishoudelike inhoud verseker het, minder is as die werklike waarde van u huishoudelike inhoud, u versekeraar daarop geregtig is om 'n kleiner bedrag aan u te betaal. Byvoorbeeld: Mary het die inhoud van haar huis vir R100 000 verseker, maar het nie 'n gedetailleerde inventaris gehad nie. Nadat sy beroof is en 'n eis by haar versekeraar ingedien het, het sy 'n lys opgestel van al die items in haar huis, insluitend die wat gesteel is, en besef dat sy R 200 000 moes verseker. Sy was dus vir 50% verseker van haar inhoud en is slegs 50% van haar eis uitbetaal. Sy was buite die sak vir die ander 50% van die gesteelde items.
Die kantoor van die ombudsman vir kortversekering het die volgende riglyne uitgereik wat verbruikers moet volg om moontlike probleme te voorkom in geval van 'n eis wat voortspruit uit die verlies aan huisinhoud.
- Maak en hou 'n inventaris van u huishoudelike artikels en hou 'n aparte versekeringslêer: hoewel dit 'n beswarende taak kan wees, is dit op die lange duur die moeite werd. 'N Voorraad is 'n lys wat al u waardevolle items opteken, wanneer en waar u die artikel gekoop het en hoeveel dit gekos het. As u 'n voorraad het, sal u tyd bespaar wanneer u 'n eis by u versekeraar indien, aangesien hulle u sal vra om bewys te lewer van die bestaan van alle gesteelde items. Dit kan ook as riglyn dien vir die bedrag wat u van u versekeraar sal verhaal in geval van 'n eis. Daar is ondernemings wat u kan help om 'n inventaris op te stel van al die items in u huis. As u nie 'n onderneming wil gebruik om u voorraad op te stel nie, word aanbeveel dat u u kamer vertoon. Onthou om u voorraad op 'n jaarlikse basis op te dateer of wanneer u nuwe huishoudelike artikels bekom.
- Bewaar afskrifte van kwitansies en fakture: bewaar afskrifte van kwitansies en fakture vir huishoudelike artikels wat gekoop is. Dit kan saam met die inventaris gehou word. Sommige versekeraars vergoed u moontlik nie vir 'n eis as u nie die oorspronklike faktuur of ontvangs ontvang nie. Sommige fakture bevat ook 'n reeksnommer vir die artikel, indien nie, is dit raadsaam dat u ook 'n lys byhou met die reeksnommers van al u waardevolle artikels, soos elektroniese toerusting of items met waarborge en / of waarborge.
- Neem foto's: 'n Goeie idee is om foto's te neem van die verskillende kamers in u huis. Dit kan op die een of ander manier bepaal wat in die kamers was en dat u in besit was van die items waarvoor u eis. Dit gee u ook 'n visuele geheue van die items wat in die verskillende kamers was.
- Juweliersware: Baie versekeraars benodig juweliersware wat 'n sekere bedrag oorskry, op die versekeringspolis. In die geval van 'n eis, kan u versekeraar vra vir waardasiesertifikate. Dit is dus belangrik dat u alle waardasiesertifikate veilig bewaar en gereeld bywerk met 'n erkende en erkende juwelier.
'Onthou om altyd te alle tye ware en volledige inligting aan u versekeraar te verskaf, ook wanneer u eis. Moenie eis vir 'n duurder item as wat u oorspronklik besit het of vir 'n item wat u nie besit het nie, aangesien u hele eis moontlik as 'n bedrieglike eis deur u versekeringsmaatskappy verwerp kan word, 'Dennis Jooste.